The project titled "Dual Studies in Management and Production Engineering" is co-financed by the European Union from the European Social Fund.
Project Title: Dual Studies in Management and Production Engineering
Priority Axis Number and Name: III. Higher Education for the Economy and Development
Action Number and Name: 3.1 Competences in Higher Education
Call Number: POWR.03.01.00-IP.08-00-DUO/18
Total Project Value: 2,700,751.26 PLN
EU Funding from the European Social Fund: 2,619,728.72 PLN
Dual studies in Management and Production Engineering
is an innovative method of parallel practical education, combining academic courses at the university in a non-stationary format with practical training at the employer's premises, ensuring all learning outcomes outlined in the curriculum are met. The practical training includes 864 hours of internships (for which the intern receives a salary) at companies each academic year, as well as practical subjects led by business practitioners.
During the studies, free foreign study visits and summer schools are planned, offering the opportunity to take free courses that culminate in certification exams. Additionally, students will have the chance to participate in an extra English language course, ending with the TELC (The European Language Certificates) certification exam.
The dual bachelor's degree program in Management and Production Engineering
offered in a non-stationary format, spans 8 semesters and culminates in a diploma exam, granting the title of a professional engineer. Since completing parallel internships while fulfilling the learning outcomes of full-time studies would be impossible, an innovative solution was implemented by embedding the dual studies program within the non-stationary study structure.
Each academic year, students attend classes at the university on weekends, allowing them to complete paid internships and practical subjects in companies, which take place on selected weekdays. Upon completion of the dual studies program, graduates can continue their education in a master's degree program in any field of study.
The industrial partners of the Faculty of Organization and Management in practical education programs are the following companies:
- BROWIN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
- Delia Cosmetics Sp. z o.o.
- FLEXTRONICS LOGISTICS POLAND Sp. z o. o.
- Izodom 2000 Polska Sp. z o.o.
- LUMILEDS POLAND S.A.
- Nowa Szkoła Sp. z o.o.
- ROSSMANN SDP Sp. z o. o.
- Poczta Polska S.A.Belayo Ltd S.K.A
- Barry Callebaut Manufacturing Polska Sp. z o.o.
- Sonoco Poland – Packaging Services Sp. z o.o.
- Corning Optical Communications Polska
- Przedsiębiorstwo Prywatne Reza
- Transfer Multisort Elektronik Sp. z o.o.
Files (in Polish):
Realizacja: w trakcie realizacji
Realizacja: w trakcie realizacji
Celem zadania jest rozwój kompetencji menedżerskich wśród studentów, poprzez organizację pięciu wizyt studyjnych dla grupy studentów opartych na bazie Nowego Jedwabnego Szlaku.
W dniach 3-12.11.2022r. jedenastu studentów Studiów Dualnych, realizowanych na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji Wydziału OiZ, wraz z ich czterema opiekunami, odbyło wizytę studyjną do Stanów Zjednoczonych – stan Nowy Jork. Jej wiodącym obszarem tematycznym było Industry 4.0 oraz branża TSL. Zrealizowane spotkania umożliwiły wskazanie znaczenia różnic kulturowych w procesach biznesowych, pokazanie specyfiki Stanów Zjednoczonych w kontekście współpracy biznesowej z lokalnymi firmami oraz zaznajomienie studentów z potencjałem ekonomicznym kraju.
Dzień I
Przelot na trasie Warszawa – Frankfurt nad Menem – Nowy Jork
Trasę Frankfurt nad Menem – Nowy Jork uczestnicy Projektu pokonali Boeing-iem 747 (potocznie nazywanym Jumbo Jet-em) – szerokokadłubowym samolotem pasażerskim, przeznaczonym do lotów dalekiego zasięgu. Jest on jednym z największych samolotów odrzutowych na świecie, mogącym zabrać na pokład, w zależności od wersji i konfiguracji, od 366 do 660 pasażerów.
Dzień II
Drugiego dnia uczestnicy Projektu spotkali się z Konsulem Generalnym RP w Nowym Jorku oraz jego zastępcą. Konsulat jest jedną z najważniejszych polskich placówek konsularnych na świecie. W trackie rozmów studenci zostali zapoznani z funkcją Konsula, którego główne zadanie polega na dbaniu o interesy państwa wysyłającego oraz jego obywateli oraz na popieraniu rozwoju stosunków gospodarczych i kulturalnych między państwem wysyłającym a przyjmującym. Poznali też ciekawą historię samej siedziby konsulatu, którą od 1973 jest De Lamar House, przy 233 Madison Avenue, Aleja Madisona, zbudowany w 1905 i będący wówczas rezydencją milionera Josepha Raphaela De Lamar.
Następnie studenci odwiedzili Columbia Univeristy of New York. Tam wysłuchali wykładu na temat „Radical Retail Leadership”, który specjalnie dla nich poprowadził Profesor Mark Cohen, dyrektor działu badań związanych z marketingiem w handlu detalicznym. Dalej zwiedzili kampus uniwersytecki – zarówno jego starą, jak i nową część. Uniwersytet Columbia należy do tzw. Ligi Bluszczowej (Ivy League), obejmującej osiem prywatnych uniwersytetów badawczych w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, uznawanych za najlepsze szkoły na świecie.
Dzień III
Drugiego dnia uczestnicy Projektu spotkali się z Konsulem Generalnym RP w Nowym Jorku oraz jego zastępcą. Konsulat jest jedną z najważniejszych polskich placówek konsularnych na świecie. W trackie rozmów studenci zostali zapoznani z funkcją Konsula, którego główne zadanie polega na dbaniu o interesy państwa wysyłającego oraz jego obywateli oraz na popieraniu rozwoju stosunków gospodarczych i kulturalnych między państwem wysyłającym a przyjmującym. Poznali też ciekawą historię samej siedziby konsulatu, którą od 1973 jest De Lamar House, przy 233 Madison Avenue, Aleja Madisona, zbudowany w 1905 i będący wówczas rezydencją milionera Josepha Raphaela De Lamar.
Następnie studenci odwiedzili Columbia Univeristy of New York. Tam wysłuchali wykładu na temat „Radical Retail Leadership”, który specjalnie dla nich poprowadził Profesor Mark Cohen, dyrektor działu badań związanych z marketingiem w handlu detalicznym. Dalej zwiedzili kampus uniwersytecki – zarówno jego starą, jak i nową część. Uniwersytet Columbia należy do tzw. Ligi Bluszczowej (Ivy League), obejmującej osiem prywatnych uniwersytetów badawczych w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, uznawanych za najlepsze szkoły na świecie.
Dzień IV
Drugiego dnia uczestnicy Projektu spotkali się z Konsulem Generalnym RP w Nowym Jorku oraz jego zastępcą. Konsulat jest jedną z najważniejszych polskich placówek konsularnych na świecie. W trackie rozmów studenci zostali zapoznani z funkcją Konsula, którego główne zadanie polega na dbaniu o interesy państwa wysyłającego oraz jego obywateli oraz na popieraniu rozwoju stosunków gospodarczych i kulturalnych między państwem wysyłającym a przyjmującym. Poznali też ciekawą historię samej siedziby konsulatu, którą od 1973 jest De Lamar House, przy 233 Madison Avenue, Aleja Madisona, zbudowany w 1905 i będący wówczas rezydencją milionera Josepha Raphaela De Lamar.
Następnie studenci odwiedzili Columbia Univeristy of New York. Tam wysłuchali wykładu na temat „Radical Retail Leadership”, który specjalnie dla nich poprowadził Profesor Mark Cohen, dyrektor działu badań związanych z marketingiem w handlu detalicznym. Dalej zwiedzili kampus uniwersytecki – zarówno jego starą, jak i nową część. Uniwersytet Columbia należy do tzw. Ligi Bluszczowej (Ivy League), obejmującej osiem prywatnych uniwersytetów badawczych w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, uznawanych za najlepsze szkoły na świecie.
Dzień V
Drugiego dnia uczestnicy Projektu spotkali się z Konsulem Generalnym RP w Nowym Jorku oraz jego zastępcą. Konsulat jest jedną z najważniejszych polskich placówek konsularnych na świecie. W trackie rozmów studenci zostali zapoznani z funkcją Konsula, którego główne zadanie polega na dbaniu o interesy państwa wysyłającego oraz jego obywateli oraz na popieraniu rozwoju stosunków gospodarczych i kulturalnych między państwem wysyłającym a przyjmującym. Poznali też ciekawą historię samej siedziby konsulatu, którą od 1973 jest De Lamar House, przy 233 Madison Avenue, Aleja Madisona, zbudowany w 1905 i będący wówczas rezydencją milionera Josepha Raphaela De Lamar.
Następnie studenci odwiedzili Columbia Univeristy of New York. Tam wysłuchali wykładu na temat „Radical Retail Leadership”, który specjalnie dla nich poprowadził Profesor Mark Cohen, dyrektor działu badań związanych z marketingiem w handlu detalicznym. Dalej zwiedzili kampus uniwersytecki – zarówno jego starą, jak i nową część. Uniwersytet Columbia należy do tzw. Ligi Bluszczowej (Ivy League), obejmującej osiem prywatnych uniwersytetów badawczych w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, uznawanych za najlepsze szkoły na świecie.
Dzień VI
W kolejny dzień wizyty studyjnej studenci odwiedzili m.in. firmę Apparel, w której szyte są ubrania tworzone przez największych projektantów na świecie (m.in. Calvina Kleina, Ralpha Laurena, Karla Lagerfelda czy Marca Jacobsa). O historii firmy, jej rozwoju oraz przebiegu procesu produkcyjnego opowiedział sam jej prezes – Teddy Sadaka. Koncern posiada fabryki w Nowym Jorku, Chinach oraz na Dominikanie.
Następnie odbył się rejs promem po rzece Hudson, na trasie West Midtown – Downtown, dzięki czemu uczestnicy wizyty zobaczyli miasto z kolejnej perspektywy – perspektywy wody.
Dzień VII
Siódmego dnia odbyła się wycieczka do Waszyngtonu. Zwiedzanie tego pięknego miasta rozpoczęło się od Kapitolu, pełniącego funkcję siedziby Kongresu Stanów Zjednoczonych (amerykańskiego parlamentu). Tam, pod opieką niezwykle charyzmatycznej przewodniczki, studenci poznali historię Ojców Założycieli Stanów Zjednoczonych. Przybliżono im drogę Ameryki do zbudowania silnego i niezależnego państwa, jednoczącego wiele kultur i narodów, które kształtują dzisiejszą gospodarkę kraju. Następnie udali się pod Pomnik Waszyngtona, upamiętniający prezydenturę George’a Washingtona. W trakcie wycieczki odbyło się również spotkanie w Ambasadzie RP, gdzie uczestnicy wyjazdu mieli przyjemność rozmawiać z przedstawicielami różnych Wydziałów, w tym m.in. Nauki, Edukacji i Technologii czy Promocji Handlu i Inwestycji. W drodze powrotnej podjechali pod Biały Dom – oficjalną rezydencję i miejsce pracy prezydentów USA.
Dzień VIII
Siódmego dnia odbyła się wycieczka do Waszyngtonu. Zwiedzanie tego pięknego miasta rozpoczęło się od Kapitolu, pełniącego funkcję siedziby Kongresu Stanów Zjednoczonych (amerykańskiego parlamentu). Tam, pod opieką niezwykle charyzmatycznej przewodniczki, studenci poznali historię Ojców Założycieli Stanów Zjednoczonych. Przybliżono im drogę Ameryki do zbudowania silnego i niezależnego państwa, jednoczącego wiele kultur i narodów, które kształtują dzisiejszą gospodarkę kraju. Następnie udali się pod Pomnik Waszyngtona, upamiętniający prezydenturę George’a Washingtona. W trakcie wycieczki odbyło się również spotkanie w Ambasadzie RP, gdzie uczestnicy wyjazdu mieli przyjemność rozmawiać z przedstawicielami różnych Wydziałów, w tym m.in. Nauki, Edukacji i Technologii czy Promocji Handlu i Inwestycji. W drodze powrotnej podjechali pod Biały Dom – oficjalną rezydencję i miejsce pracy prezydentów USA.
Dzień IX – X
Siódmego dnia odbyła się wycieczka do Waszyngtonu. Zwiedzanie tego pięknego miasta rozpoczęło się od Kapitolu, pełniącego funkcję siedziby Kongresu Stanów Zjednoczonych (amerykańskiego parlamentu). Tam, pod opieką niezwykle charyzmatycznej przewodniczki, studenci poznali historię Ojców Założycieli Stanów Zjednoczonych. Przybliżono im drogę Ameryki do zbudowania silnego i niezależnego państwa, jednoczącego wiele kultur i narodów, które kształtują dzisiejszą gospodarkę kraju. Następnie udali się pod Pomnik Waszyngtona, upamiętniający prezydenturę George’a Washingtona. W trakcie wycieczki odbyło się również spotkanie w Ambasadzie RP, gdzie uczestnicy wyjazdu mieli przyjemność rozmawiać z przedstawicielami różnych Wydziałów, w tym m.in. Nauki, Edukacji i Technologii czy Promocji Handlu i Inwestycji. W drodze powrotnej podjechali pod Biały Dom – oficjalną rezydencję i miejsce pracy prezydentów USA.
Wizyta studyjna realizowana była w ramach Projektu pt. „Studia dualne na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizacja: w trakcie realizacji
Celem zadania jest zdobycie przez studentów dodatkowych kwalifikacji zawodowych zakończonych egzaminem i wydaniem certyfikatów W całym 4letnim cyklu kształcenia przewidziano realizację trzech 5 dniowych Szkół Letnich dla 24 BO.
W ramach Studiów Dualnych, realizowanych na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej, w ramach Projektu pn. „Studia dualne na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji”, nr Projektu POWR.03.01.00-00-DU60/18-00, zrealizowano trzy Szkoły Letnie, w trakcie których Studenci – uczestnicy Projektu – zdobyli dodatkowe kwalifikacje zawodowe.
I Szkoła Letnia – Szkoła Letnia Zarządzania Projektami
Odbyła się w dniach 29.07-02.08.2019r. w Mikołajkach. Był to 5 dniowy program szkoleniowy, w trakcie którego zostały zrealizowane wykłady i ćwiczenia z zakresu zarządzania projektami. W ramach programu uczestnicy nabyli kompetencje miękkie i twarde, niezbędne do sprawnego prowadzenia projektów. Szkolenie przygotowało studentów do egzaminu i uzyskania certyfikatu zarządzania projektami w metodyce PRINCE2, który jest rozpoznawalny i uznawany w różnych sektorach/ branżach gospodarki.
II Szkoła Letnia – Szkoła Letnia Menedżer Jakości
Odbyła się w dniach 20-24.07.2020r. w Wiśle. Był to 5 dniowy intensywny program szkoleniowy z wykładami, ćwiczeniami i warsztatami, w trakcie którego zostały przekazane teoretyczne i praktyczne informacje z zakresu zarządzania jakością, w tym w szczególności systemu zarządzania jakością, bezpieczeństwa informacji oraz środowiskowego, zgodnie z trzema normami ISO. W ramach programu uczestnicy Projektu nabyli kompetencje na potrzeby auditowania wewnętrznego. Szkolenie zakończono egzaminem na Auditora wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001. Certyfikat TÜV Nord to światowy i uznany standard certyfikacji w zakresie zarządzania jakością i innych obszarach rozwoju kompetencji technicznych oraz systemach zarządzania.
Program szkolenia:
20 lipiec 2020 – ISO 9001
- Norma ISO 9001- wprowadzenie i wymagania rozdz. 4
- Norma ISO 9001- przywództwo i wymagania rozdz. 5
- Norma ISO 9001- planowanie i wymagania rozdz. 6
- Norma ISO 9001- wsparcie, zasoby i wymagania rozdz. 7
- Norma ISO 9001- działania operacyjne i wymagania rozdz. 8
21 lipiec 2020 – ISO 9001
- Norma ISO 9001- działania operacyjne i wymagania rozdz. 8 cd.
- ISO 9001- ocena efektów działania rozdz. 9
- Norma ISO 9001- doskonalenie i wymagania rozdz. 10
- Norma ISO 9001- auditowanie SZJ i wymagania pkt 9.2
22 lipiec 2020 – ISO 14001
- Norma ISO 14001- zakres normy, kontekst organizacji
- Norma ISO 14001- przywództwo i zaangażowanie, planowanie
- Norma ISO 14001- wsparcie i działania operacyjne
- Norma ISO 14001- ocena efektów działalności SZŚ
- Norma ISO 14001- niezgodności i ciągłe doskonalenie SZŚ
23 lipiec 2020 – ISO 27001
- Norma ISO 27001- wprowadzenie do bezpieczeństwa informacji
- Norma ISO 27001- kontekst organizacji i przywództwo
- Norma ISO 27001- planowanie systemu bezpieczeństwa informacji
- Norma ISO 27001- wsparcie i działania operacyjne
- Norma ISO 27001- ocena wyników i doskonalenie
24 lipiec 2020 – EGZAMIN
III Szkoła Letnia – Szkoła Letnia Ergonomii i BHP
Odbyła się w dniach 05-09.07.2021r. w Gdańsku. Był to 5 dniowy program szkoleniowy z wykładami, ćwiczeniami i warsztatami, w trakcie którego zostały przekazane teoretyczne i praktyczne informacje z zakresu ergonomii i systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. W ramach programu uczestnicy Projektu nabyli kompetencje na potrzeby auditowania wewnętrznego. Szkolenie zakończono egzaminem na Auditora wewnętrznego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy wg normy ISO 45001. Certyfikat TÜV Rheinland to światowy i uznany standard certyfikacji w zakresie zarządzania jakością i innych obszarach rozwoju kompetencji technicznych oraz systemach zarządzania.
Program szkolenia:
05.07.2021 – ERGONOMIA STANOWISKA PRACY
- Ergonomia stanowiska pracy- wprowadzenie
- Środowisko pracy i obszary zainteresowań ergonomii
- Dokumenty i wymagania prawne w zakresie ergonomii
- Ergonomiczne stanowisko pracy z komputerem
- Przegląd metod oceny obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego
- Ocena obciążenia statycznego podczas pracy; Metody RULA, REBA
- Ręczny transport ładunków- zasady i metody; wykorzystanie urządzeń wspomagających
- Przystosowanie stanowisk pracy dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności
06.07.2021 – SYSTEM ZARZĄDZANIA BHP – ISO 45001
- Cele wprowadzania systemu wg normy ISO 45001
- Zadania stawiane przed pracownikami
- Przedstawienie wymagań normy ISO 45001
- Elementy systemu zarządzania bezpieczeństwem pracy
- Obowiązki ciążące na pracownikach i sposób ich egzekwowania w ramach systemu BHP
- Motywacja
- Korzyści z systemu zarządzania BHP
07.07.2021 – ISO 45001
- Planowanie w systemie zarządzania BHP uwzględniając specyfikę przedsiębiorstwa
- Przywództwo i zaangażowanie
- Wymagania prawne i ocena zgodności
- Wiedza organizacji jako podstawa skutecznego działania
- Nadzór nad udokumentowaną informacją- przepływ i szczegółowość
- Identyfikacja zagrożeń i możliwości dla stron zainteresowanych, otoczenia i procesów wewnętrznych
08.07.2021 – AUDYT SYSTEMU BHP
- Metodyka auditowania
- Technika prowadzenia wywiadów auditowych
- Wytyczne audytowania systemów zarządzania - ISO 19011:2018 - algorytm przygotowania i nadzoru nad audytem
- Budowa list kontrolnych- przykłady i ćwiczenia
- Symulacja audytu w wybranych obszarach
- Przygotowanie wniosków z audytu i spotkanie zamykające- symulacja działań
- Zamknięcie audytu i działania poaudytowe- niezgodności i działania korygujące, ocena skuteczności realizowanych działań
09.07.2021 – EGZAMIN
W ramach Studiów Dualnych, realizowanych na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej, w ramach Projektu pn. „Studia dualne na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji”, nr Projektu POWR.03.01.00-00-DU60/18-00, zrealizowano cykl szkoleń podnoszących wiedzę i kompetencje Studentów – uczestników Projektu – z zakresu wybranej tematyki, w obszarze 4 modułów, tj.:
- Akademia Menedżera Projektów,
- Menedżer Procesów BPO,
- Audytor Wewnętrzny – ISO,
- Koordynator Lean.
Szczegółowy program zrealizowanych szkoleń