Studia Dualne Na Kierunku Zarządzanie I Inżynieria Produkcji
Studia Dualne na Kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
Image
Projekt pt. „Studia dualne na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Tytuł Projektu: Studia Dualne na Kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji Numer i nazwa Osi priorytetowej: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Numer i nazwa Działania: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym Numer naboru: POWR.03.01.00-IP.08-00-DUO/18 Całkowita kwota realizacji Projektu: 2 700 751,26 zł Dofinansowanie z EFS: 2 619 728,72 zł
Studia dualne na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
to innowacyjna metoda równoległego kształcenia praktycznego, zakładająca realizację zajęć dydaktycznych w uczelni w trybie niestacjonarnym i zajęć praktycznych, odbywanych u pracodawcy z uwzględnieniem wszystkich efektów kształcenia, przewidzianych w programie kształcenia. Kształcenie praktyczne obejmuje 864 godzin stażu (za które stażysta otrzymuje wynagrodzenie) w przedsiębiorstwach w każdym roku akademickim oraz realizowanie przedmiotów praktycznych, prowadzonych przez praktyków biznesowych. W trakcie studiów zaplanowano bezpłatne zagraniczne wizyty studyjne oraz letnie szkoły, w ramach których istnieje możliwość odbywania bezpłatnych kursów, kończących się egzaminami certyfikującymi. Ponadto studenci uzyskają możliwość uczestnictwa w dodatkowym kursie języka angielskiego, kończącym się egzaminem certyfikującym TELC (The European Language Certificates).
Studia dualne I stopnia na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
w trybie niestacjonarnym realizowane jest 8 semestrów, które kończą się egzaminem dyplomowym i zdobyciem tytułu zawodowego inżyniera. Ponieważ odbycie równoległych staży wraz z realizacją efektów kształcenia na studiach stacjonarnych byłoby niemożliwe, dlatego posłużono się innowacyjnym rozwiązaniem, polegającym na osadzeniu studiów dualnych w programie studiów niestacjonarnych. W każdym roku akademickim studenci uczęszczają na zajęcia w uczelni, które realizowane są w weekendy. Umożliwia to realizację płatnych staży oraz przedmiotów praktycznych w przedsiębiorstwach, które odbywać się będą w wybrane dni tygodnia. Po ukończeniu studiów dualnych absolwenci mogą kontynuować naukę na studiach II stopnia na dowolnym kierunku.
Partnerami przemysłowymi Wydziału Organizacji i Zarządzania w programach kształcenia praktycznego są następujące firmy:
BROWIN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Celem zadania jest uruchomienie kształcenia praktycznego w toku studiów, a efektem tych działań będzie podniesienie praktycznych kompetencji studentów.
Realizacja: w trakcie realizacji
2. Zadanie – Program staży
Celem zadania jest podniesienie praktycznych kompetencji 24 studentów w zakresie zarządzania i inżynierii produkcji poprzez staże w firmach.
Realizacja: w trakcie realizacji
3. Zadanie – Wizyty studyjne
Celem zadania jest rozwój kompetencji menedżerskich wśród studentów, poprzez organizację pięciu wizyt studyjnych dla grupy studentów opartych na bazie Nowego Jedwabnego Szlaku.
W dniach 3-12.11.2022r. jedenastu studentów Studiów Dualnych, realizowanych na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji Wydziału OiZ, wraz z ich czterema opiekunami, odbyło wizytę studyjną do Stanów Zjednoczonych – stan Nowy Jork. Jej wiodącym obszarem tematycznym było Industry 4.0 oraz branża TSL. Zrealizowane spotkania umożliwiły wskazanie znaczenia różnic kulturowych w procesach biznesowych, pokazanie specyfiki Stanów Zjednoczonych w kontekście współpracy biznesowej z lokalnymi firmami oraz zaznajomienie studentów z potencjałem ekonomicznym kraju.
Dzień I
Przelot na trasie Warszawa – Frankfurt nad Menem – Nowy Jork
Trasę Frankfurt nad Menem – Nowy Jork uczestnicy Projektu pokonali Boeing-iem 747 (potocznie nazywanym Jumbo Jet-em) – szerokokadłubowym samolotem pasażerskim, przeznaczonym do lotów dalekiego zasięgu. Jest on jednym z największych samolotów odrzutowych na świecie, mogącym zabrać na pokład, w zależności od wersji i konfiguracji, od 366 do 660 pasażerów.
Dzień II
Drugiego dnia uczestnicy Projektu spotkali się z Konsulem Generalnym RP w Nowym Jorku oraz jego zastępcą. Konsulat jest jedną z najważniejszych polskich placówek konsularnych na świecie. W trackie rozmów studenci zostali zapoznani z funkcją Konsula, którego główne zadanie polega na dbaniu o interesy państwa wysyłającego oraz jego obywateli oraz na popieraniu rozwoju stosunków gospodarczych i kulturalnych między państwem wysyłającym a przyjmującym. Poznali też ciekawą historię samej siedziby konsulatu, którą od 1973 jest De Lamar House, przy 233 Madison Avenue, Aleja Madisona, zbudowany w 1905 i będący wówczas rezydencją milionera Josepha Raphaela De Lamar.
Następnie studenci odwiedzili Columbia Univeristy of New York. Tam wysłuchali wykładu na temat „Radical Retail Leadership”, który specjalnie dla nich poprowadził Profesor Mark Cohen, dyrektor działu badań związanych z marketingiem w handlu detalicznym. Dalej zwiedzili kampus uniwersytecki – zarówno jego starą, jak i nową część. Uniwersytet Columbia należy do tzw. Ligi Bluszczowej (Ivy League), obejmującej osiem prywatnych uniwersytetów badawczych w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, uznawanych za najlepsze szkoły na świecie.
Dzień III
Drugiego dnia uczestnicy Projektu spotkali się z Konsulem Generalnym RP w Nowym Jorku oraz jego zastępcą. Konsulat jest jedną z najważniejszych polskich placówek konsularnych na świecie. W trackie rozmów studenci zostali zapoznani z funkcją Konsula, którego główne zadanie polega na dbaniu o interesy państwa wysyłającego oraz jego obywateli oraz na popieraniu rozwoju stosunków gospodarczych i kulturalnych między państwem wysyłającym a przyjmującym. Poznali też ciekawą historię samej siedziby konsulatu, którą od 1973 jest De Lamar House, przy 233 Madison Avenue, Aleja Madisona, zbudowany w 1905 i będący wówczas rezydencją milionera Josepha Raphaela De Lamar.
Następnie studenci odwiedzili Columbia Univeristy of New York. Tam wysłuchali wykładu na temat „Radical Retail Leadership”, który specjalnie dla nich poprowadził Profesor Mark Cohen, dyrektor działu badań związanych z marketingiem w handlu detalicznym. Dalej zwiedzili kampus uniwersytecki – zarówno jego starą, jak i nową część. Uniwersytet Columbia należy do tzw. Ligi Bluszczowej (Ivy League), obejmującej osiem prywatnych uniwersytetów badawczych w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, uznawanych za najlepsze szkoły na świecie.
Dzień IV
Drugiego dnia uczestnicy Projektu spotkali się z Konsulem Generalnym RP w Nowym Jorku oraz jego zastępcą. Konsulat jest jedną z najważniejszych polskich placówek konsularnych na świecie. W trackie rozmów studenci zostali zapoznani z funkcją Konsula, którego główne zadanie polega na dbaniu o interesy państwa wysyłającego oraz jego obywateli oraz na popieraniu rozwoju stosunków gospodarczych i kulturalnych między państwem wysyłającym a przyjmującym. Poznali też ciekawą historię samej siedziby konsulatu, którą od 1973 jest De Lamar House, przy 233 Madison Avenue, Aleja Madisona, zbudowany w 1905 i będący wówczas rezydencją milionera Josepha Raphaela De Lamar.
Następnie studenci odwiedzili Columbia Univeristy of New York. Tam wysłuchali wykładu na temat „Radical Retail Leadership”, który specjalnie dla nich poprowadził Profesor Mark Cohen, dyrektor działu badań związanych z marketingiem w handlu detalicznym. Dalej zwiedzili kampus uniwersytecki – zarówno jego starą, jak i nową część. Uniwersytet Columbia należy do tzw. Ligi Bluszczowej (Ivy League), obejmującej osiem prywatnych uniwersytetów badawczych w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, uznawanych za najlepsze szkoły na świecie.
Dzień V
Drugiego dnia uczestnicy Projektu spotkali się z Konsulem Generalnym RP w Nowym Jorku oraz jego zastępcą. Konsulat jest jedną z najważniejszych polskich placówek konsularnych na świecie. W trackie rozmów studenci zostali zapoznani z funkcją Konsula, którego główne zadanie polega na dbaniu o interesy państwa wysyłającego oraz jego obywateli oraz na popieraniu rozwoju stosunków gospodarczych i kulturalnych między państwem wysyłającym a przyjmującym. Poznali też ciekawą historię samej siedziby konsulatu, którą od 1973 jest De Lamar House, przy 233 Madison Avenue, Aleja Madisona, zbudowany w 1905 i będący wówczas rezydencją milionera Josepha Raphaela De Lamar.
Następnie studenci odwiedzili Columbia Univeristy of New York. Tam wysłuchali wykładu na temat „Radical Retail Leadership”, który specjalnie dla nich poprowadził Profesor Mark Cohen, dyrektor działu badań związanych z marketingiem w handlu detalicznym. Dalej zwiedzili kampus uniwersytecki – zarówno jego starą, jak i nową część. Uniwersytet Columbia należy do tzw. Ligi Bluszczowej (Ivy League), obejmującej osiem prywatnych uniwersytetów badawczych w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych, uznawanych za najlepsze szkoły na świecie.
Dzień VI
W kolejny dzień wizyty studyjnej studenci odwiedzili m.in. firmę Apparel, w której szyte są ubrania tworzone przez największych projektantów na świecie (m.in. Calvina Kleina, Ralpha Laurena, Karla Lagerfelda czy Marca Jacobsa). O historii firmy, jej rozwoju oraz przebiegu procesu produkcyjnego opowiedział sam jej prezes – Teddy Sadaka. Koncern posiada fabryki w Nowym Jorku, Chinach oraz na Dominikanie.
Następnie odbył się rejs promem po rzece Hudson, na trasie West Midtown – Downtown, dzięki czemu uczestnicy wizyty zobaczyli miasto z kolejnej perspektywy – perspektywy wody.
Dzień VII
Siódmego dnia odbyła się wycieczka do Waszyngtonu. Zwiedzanie tego pięknego miasta rozpoczęło się od Kapitolu, pełniącego funkcję siedziby Kongresu Stanów Zjednoczonych (amerykańskiego parlamentu). Tam, pod opieką niezwykle charyzmatycznej przewodniczki, studenci poznali historię Ojców Założycieli Stanów Zjednoczonych. Przybliżono im drogę Ameryki do zbudowania silnego i niezależnego państwa, jednoczącego wiele kultur i narodów, które kształtują dzisiejszą gospodarkę kraju. Następnie udali się pod Pomnik Waszyngtona, upamiętniający prezydenturę George’a Washingtona. W trakcie wycieczki odbyło się również spotkanie w Ambasadzie RP, gdzie uczestnicy wyjazdu mieli przyjemność rozmawiać z przedstawicielami różnych Wydziałów, w tym m.in. Nauki, Edukacji i Technologii czy Promocji Handlu i Inwestycji. W drodze powrotnej podjechali pod Biały Dom – oficjalną rezydencję i miejsce pracy prezydentów USA.
Dzień VIII
Siódmego dnia odbyła się wycieczka do Waszyngtonu. Zwiedzanie tego pięknego miasta rozpoczęło się od Kapitolu, pełniącego funkcję siedziby Kongresu Stanów Zjednoczonych (amerykańskiego parlamentu). Tam, pod opieką niezwykle charyzmatycznej przewodniczki, studenci poznali historię Ojców Założycieli Stanów Zjednoczonych. Przybliżono im drogę Ameryki do zbudowania silnego i niezależnego państwa, jednoczącego wiele kultur i narodów, które kształtują dzisiejszą gospodarkę kraju. Następnie udali się pod Pomnik Waszyngtona, upamiętniający prezydenturę George’a Washingtona. W trakcie wycieczki odbyło się również spotkanie w Ambasadzie RP, gdzie uczestnicy wyjazdu mieli przyjemność rozmawiać z przedstawicielami różnych Wydziałów, w tym m.in. Nauki, Edukacji i Technologii czy Promocji Handlu i Inwestycji. W drodze powrotnej podjechali pod Biały Dom – oficjalną rezydencję i miejsce pracy prezydentów USA.
Dzień IX – X
Siódmego dnia odbyła się wycieczka do Waszyngtonu. Zwiedzanie tego pięknego miasta rozpoczęło się od Kapitolu, pełniącego funkcję siedziby Kongresu Stanów Zjednoczonych (amerykańskiego parlamentu). Tam, pod opieką niezwykle charyzmatycznej przewodniczki, studenci poznali historię Ojców Założycieli Stanów Zjednoczonych. Przybliżono im drogę Ameryki do zbudowania silnego i niezależnego państwa, jednoczącego wiele kultur i narodów, które kształtują dzisiejszą gospodarkę kraju. Następnie udali się pod Pomnik Waszyngtona, upamiętniający prezydenturę George’a Washingtona. W trakcie wycieczki odbyło się również spotkanie w Ambasadzie RP, gdzie uczestnicy wyjazdu mieli przyjemność rozmawiać z przedstawicielami różnych Wydziałów, w tym m.in. Nauki, Edukacji i Technologii czy Promocji Handlu i Inwestycji. W drodze powrotnej podjechali pod Biały Dom – oficjalną rezydencję i miejsce pracy prezydentów USA.
Wizyta studyjna realizowana była w ramach Projektu pt. „Studia dualne na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
0
4. Zadanie – Szkolenia z języka obcego
Celem zadania jest uzyskanie kompetencji z języka angielskiego poprzez udział w dodatkowych zajęciach przez cztery ostatnie semestry studiów.
Realizacja: w trakcie realizacji
5. Zadanie – Szkoły letnie
Celem zadania jest zdobycie przez studentów dodatkowych kwalifikacji zawodowych zakończonych egzaminem i wydaniem certyfikatów W całym 4letnim cyklu kształcenia przewidziano realizację trzech 5 dniowych Szkół Letnich dla 24 BO.
W ramach Studiów Dualnych, realizowanych na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej, w ramach Projektu pn. „Studia dualne na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji”, nr Projektu POWR.03.01.00-00-DU60/18-00, zrealizowano trzy Szkoły Letnie, w trakcie których Studenci – uczestnicy Projektu – zdobyli dodatkowe kwalifikacje zawodowe.
I Szkoła Letnia – Szkoła Letnia Zarządzania Projektami
Odbyła się w dniach 29.07-02.08.2019r. w Mikołajkach. Był to 5 dniowy program szkoleniowy, w trakcie którego zostały zrealizowane wykłady i ćwiczenia z zakresu zarządzania projektami. W ramach programu uczestnicy nabyli kompetencje miękkie i twarde, niezbędne do sprawnego prowadzenia projektów. Szkolenie przygotowało studentów do egzaminu i uzyskania certyfikatu zarządzania projektami w metodyce PRINCE2, który jest rozpoznawalny i uznawany w różnych sektorach/ branżach gospodarki.
Image
Image
Image
Image
II Szkoła Letnia – Szkoła Letnia Menedżer Jakości
Odbyła się w dniach 20-24.07.2020r. w Wiśle. Był to 5 dniowy intensywny program szkoleniowy z wykładami, ćwiczeniami i warsztatami, w trakcie którego zostały przekazane teoretyczne i praktyczne informacje z zakresu zarządzania jakością, w tym w szczególności systemu zarządzania jakością, bezpieczeństwa informacji oraz środowiskowego, zgodnie z trzema normami ISO. W ramach programu uczestnicy Projektu nabyli kompetencje na potrzeby auditowania wewnętrznego. Szkolenie zakończono egzaminem na Auditora wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością wg normy ISO 9001. Certyfikat TÜV Nord to światowy i uznany standard certyfikacji w zakresie zarządzania jakością i innych obszarach rozwoju kompetencji technicznych oraz systemach zarządzania.
Program szkolenia:
20 lipiec 2020 – ISO 9001
Norma ISO 9001- wprowadzenie i wymagania rozdz. 4
Norma ISO 9001- przywództwo i wymagania rozdz. 5
Norma ISO 9001- planowanie i wymagania rozdz. 6
Norma ISO 9001- wsparcie, zasoby i wymagania rozdz. 7
Norma ISO 9001- działania operacyjne i wymagania rozdz. 8
21 lipiec 2020 – ISO 9001
Norma ISO 9001- działania operacyjne i wymagania rozdz. 8 cd.
ISO 9001- ocena efektów działania rozdz. 9
Norma ISO 9001- doskonalenie i wymagania rozdz. 10
Norma ISO 9001- auditowanie SZJ i wymagania pkt 9.2
22 lipiec 2020 – ISO 14001
Norma ISO 14001- zakres normy, kontekst organizacji
Norma ISO 14001- przywództwo i zaangażowanie, planowanie
Norma ISO 14001- wsparcie i działania operacyjne
Norma ISO 14001- ocena efektów działalności SZŚ
Norma ISO 14001- niezgodności i ciągłe doskonalenie SZŚ
23 lipiec 2020 – ISO 27001
Norma ISO 27001- wprowadzenie do bezpieczeństwa informacji
Norma ISO 27001- kontekst organizacji i przywództwo
Norma ISO 27001- planowanie systemu bezpieczeństwa informacji
Norma ISO 27001- wsparcie i działania operacyjne
Norma ISO 27001- ocena wyników i doskonalenie
24 lipiec 2020 – EGZAMIN
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
III Szkoła Letnia – Szkoła Letnia Ergonomii i BHP
Odbyła się w dniach 05-09.07.2021r. w Gdańsku. Był to 5 dniowy program szkoleniowy z wykładami, ćwiczeniami i warsztatami, w trakcie którego zostały przekazane teoretyczne i praktyczne informacje z zakresu ergonomii i systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. W ramach programu uczestnicy Projektu nabyli kompetencje na potrzeby auditowania wewnętrznego. Szkolenie zakończono egzaminem na Auditora wewnętrznego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy wg normy ISO 45001. Certyfikat TÜV Rheinland to światowy i uznany standard certyfikacji w zakresie zarządzania jakością i innych obszarach rozwoju kompetencji technicznych oraz systemach zarządzania.
Program szkolenia:
05.07.2021 – ERGONOMIA STANOWISKA PRACY
Ergonomia stanowiska pracy- wprowadzenie
Środowisko pracy i obszary zainteresowań ergonomii
Dokumenty i wymagania prawne w zakresie ergonomii
Ergonomiczne stanowisko pracy z komputerem
Przegląd metod oceny obciążenia układu mięśniowo-szkieletowego
Ocena obciążenia statycznego podczas pracy; Metody RULA, REBA
Ręczny transport ładunków- zasady i metody; wykorzystanie urządzeń wspomagających
Przystosowanie stanowisk pracy dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności
06.07.2021 – SYSTEM ZARZĄDZANIA BHP – ISO 45001
Cele wprowadzania systemu wg normy ISO 45001
Zadania stawiane przed pracownikami
Przedstawienie wymagań normy ISO 45001
Elementy systemu zarządzania bezpieczeństwem pracy
Obowiązki ciążące na pracownikach i sposób ich egzekwowania w ramach systemu BHP
Motywacja
Korzyści z systemu zarządzania BHP
07.07.2021 – ISO 45001
Planowanie w systemie zarządzania BHP uwzględniając specyfikę przedsiębiorstwa
Przywództwo i zaangażowanie
Wymagania prawne i ocena zgodności
Wiedza organizacji jako podstawa skutecznego działania
Nadzór nad udokumentowaną informacją- przepływ i szczegółowość
Identyfikacja zagrożeń i możliwości dla stron zainteresowanych, otoczenia i procesów wewnętrznych
08.07.2021 – AUDYT SYSTEMU BHP
Metodyka auditowania
Technika prowadzenia wywiadów auditowych
Wytyczne audytowania systemów zarządzania - ISO 19011:2018 - algorytm przygotowania i nadzoru nad audytem
Budowa list kontrolnych- przykłady i ćwiczenia
Symulacja audytu w wybranych obszarach
Przygotowanie wniosków z audytu i spotkanie zamykające- symulacja działań
Zamknięcie audytu i działania poaudytowe- niezgodności i działania korygujące, ocena skuteczności realizowanych działań
09.07.2021 – EGZAMIN
Image
Image
Image
Image
Image
Image
0
6. Zadanie – Szkolenia zewnętrzne
W ramach Studiów Dualnych, realizowanych na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej, w ramach Projektu pn. „Studia dualne na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji”, nr Projektu POWR.03.01.00-00-DU60/18-00, zrealizowano cykl szkoleń podnoszących wiedzę i kompetencje Studentów – uczestników Projektu – z zakresu wybranej tematyki, w obszarze 4 modułów, tj.: