Opiekun roku to osoba wskazana przez prodziekana ds. studenckich, która reprezentuje interesy studentów wobec władz wydziału i nauczycieli akademickich oraz służy studentom radą i pomocą zarówno w sprawach indywidualnych, jak i dotyczących funkcjonowania wydziału. Opiekuna roku powołuje się na okres do zakończenia cyklu kształcenia przez oddaną pod opiekę grupę studentów.
Najważniejsze zadania i obowiązki opiekuna roku to:
- przekazanie studentom podstawowych informacji na temat organizacji roku akademickiego i toku studiów;
- zapoznanie studentów ze strukturą organizacyjną wydziału;
- przeprowadzenie wyborów starosty roku i przekazanie danych wybranej osoby prodziekanowi ds. studenckich nie później niż w ciągu 7 dni od rozpoczęcia zajęć;
- stały kontakt ze starostą roku w sprawach bieżących i reagowanie na sygnalizowane problemy;
- reprezentowanie studentów w kontaktach z nauczycielami akademickimi i władzami wydziału;
- udział w egzaminach lub zaliczeniach komisyjnych, jeśli prodziekan ds. studenckich tak zdecyduje.