"DRZWI ZAWSZE OTWARTE" to projekt, w ramach którego przez cały rok zapraszamy uczniów i nauczycieli na Politechnikę Łódzką. Chcemy być w stałym kontakcie z młodzieżą i pedagogami, proponując bogaty i różnorodny program promujący naukę oraz studia na kierunkach ścisłych.
Swój wkład w projekt ma również Wydział Organizacji i Zarządzania, który proponuje kilkanaście tematów wykładów, dzięki którym można poznać specyfikę studiowania.
Poniżej prezentujemy aktualne tematy wykładów, jakie przez cały rok prowadzimy na naszym Wydziale. Trwają one średnio 30-45 minut i są poprzedzone prezentacją o Politechnice Łódzkiej oraz Wydziale OiZ.
W celu ustalenia terminu i tematu wykładu prosimy o kontakt z dr Joanną Sośnicką, joanna.sosnicka@p.lodz.pl
Temat wykładu: Jak sprzątnąć miejsce pracy? Praktyka 6S
Krótki opis: Prezentacja i krótki warsztat na temat utrzymania standardów porządku na miejscu pracy i nie tylko 😉 Po co sprzątać? Jak to robić? Czy przydaje się to także w pracy? Jak oceniać, czy jest posprzątane?
Prowadzący: dr inż. Aleksandra Makowska
Temat wykładu: Po co tyle kupujemy?
Krótki opis: Prezentacja i warsztat o kupowaniu – dlaczego kupujemy, kto i co nas do tego zachęca, jak kupujemy i czy na pewno potrzebujemy tylu rzeczy? Zajęcia o świadomym procesie zakupowym dla każdego.
Prowadzący: dr inż. Aleksandra Makowska
Temat: Cykl życia produktu
Krótki opis: Ocena cyklu życia służy do określania wpływu na środowisko produktów, od wydobycia zasobów do utylizacji. Dzięki tej technice można zdemaskować praktyki green washing i zapobiec transferowi zanieczyszczeń.
Prowadzący: dr hab. inż. Andrzej Marcinkowski, prof. uczelni
Temat wykładu: Kaizen to filozoficzne podejście do biznesu, ale także do życia
Krótki opis: Co to jest kaizen? Skąd pochodzi i na czym może polegać? Czy japońskie podejście do życia jest też dla nas? Co oznacza metoda małych kroków?
Prowadzący: dr inż. Aleksandra Makowska
Temat: Systemowe i asystemowe podejście do zarządzania jakością
Krótki opis: Chcemy zarządzać jakością, ale jakością czego: wyrobu, usługi, a może jakością procesu czy też działania? Gdzie powstaje jakość w organizacji? Jak ją zdefiniować? Jak zarządzać jakością? W trakcie wykładu poznasz odpowiedzi na te pytania i szereg innych zagadnień. Dowiesz się od kiedy w zarządzaniu jakością wykorzystuje się podejście systemowe i co to są normy wydane przez ISO. Poznasz podstawy asystemowego, filozoficznego podejścia i sam zdecydujesz, którą drogę wybierasz.
Prowadzący: dr inż. Joanna Mnich
Temat wykładu: Jak zbudować globalne imperium biznesowe?
Krótki opis: Globalne korporacje buduje się przez dekady, systematycznie realizując założoną strategię biznesową. W trakcie wykładu poznacie strategie firm takich, jak Amazon i Tesla oraz przykłady polskich przedsiębiorstw, które z sukcesem wchodzą na rynki międzynarodowe. Dowiecie się, jak zaplanować rozwój globalnego imperium.
Prowadzący: dr hab. Karol M. Klimczak, prof. uczelni
Temat wykładu: I TY jesteś negocjatorem!!!
Krótki opis: Choć negocjacje kojarzone są z reguły z wielkim światem biznesu i polityki, to każdy z nas prowadzi je każdego dnia. Ważne, by zdawać sobie z tego sprawę. I ważne, by właściwie się do nich przygotować. Analizując przebieg procesu negocjacji: fazę przygotowań do rozmów, fazę wyjściową, środkową i końcową omawiamy wszelkie czynniki, które powodują, że osiągniecie negocjacyjny sukces. Co ważne, przyjrzymy się również taktykom negocjacyjnym, które często zawierają elementy manipulacji.
Prowadzący: dr hab. Anna Walecka, prof. uczelni
Temat wykładu: Przedsiębiorczość – to nie takie trudne, czyli dlaczego Start-up jest cool
Krótki opis: Na wykładzie zostanie poruszony problem przedsiębiorczości, szczególnie w odniesieniu do popularnego ostatnimi laty nurtu Start-up’ów. Pokazane zostaną narzędzia i metody charakterystyczne dla tego nurtu, ze szczególnym uwzględnieniem podejścia Customer Development, Customer Journey czy Customer Experience. Ponadto omówione zostaną główne grupy ryzyk, których konsekwencją może być upadek firm tego typu.
Prowadzący: dr Robert Blażlak
Temat: Własna marka – jak ją zbudować?
Krótki opis: Masz pomysł na własny biznes? Super! Chcesz zacząć produkcję, szukasz klientów… ale najpierw musisz stworzyć swoją „wizytówkę” w postaci marki – bez tego może być trudno. Dowiedz się, czym właściwie jest marka i jak ją samodzielnie zbudować. W szybkiej i przystępnej formie otrzymasz wskazówki, na co uważać, aby stać się rozpoznawalnym i wyróżnić się na rynku.
Prowadzący: dr inż. Dagna Siuda
Temat wykładu: Ekoznaki, jak wyglądają i co Ci powiedzą?
Krótki opis: Ekoznaki informują nas o wpływie produktów, które kupujemy zarówno na środowisko, jak i na nasz organizm. Z tego względu warto je poznać w trosce o naszą planetę, jak i nas samych. Celem wykładu jest przestawienie znaczenia najbardziej popularnych ekoznaków, które można znaleźć na opakowaniach produktów oraz zasad, które powinny spełniać.
Prowadzący: dr inż. Iwona Wilk
Temat wykładu: Jestem Was ciekawa, czyli moje ankietowe know-how
Krótki opis: Na spotkaniu otrzymasz wskazówki, jak bada się coś/kogoś marketingowo, bez fizycznego użycia … stetoskopu lekarskiego. Podejmiesz próbę zaprojektowania własnego narzędzia pomiarowego, ale cel badania określisz już … samodzielnie.
Prowadzący: dr Mirella Barańska – Fischer
Temat: Fascynujący świat sztucznej inteligencji w marketingu!
Krótki opis: Analiza McKinseya z 2018 r wykazała, że to właśnie marketing jest obszarem, który najwięcej zyska dzięki wsparciu narzędzi AI. Obecnie sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w optymalizacji procesów sprzedażowych, umożliwiając tworzenie wysoko spersonalizowanych ofert produktów lub usług. Narzędzia takie, jak Midjourney i DALL-E nie tylko generują wysokiej jakości grafiki, ale także wprowadzają handel usługami na nowy poziom, kierując go ścieżką zrównoważonego rozwoju i innowacji. Dowiedz się, jak algorytmy potrafią czarować, tworząc oferty dostosowane do Ciebie.
Prowadzący: dr Kamil Lubiński
Temat: Zmierzmy sobie hałas
Krótki opis: Jakie dźwięki nas otaczają i jak je pogrupować? Co definiujemy jako hałas? Jakie źródła hałasu masz wokół siebie? Jak ocenić poziom hałasu? Na spotkaniu dowiesz się, jakie mamy narzędzia do pomiaru hałasu, od mierników, poprzez analizatory i kamery akustyczne oraz jak ocenić hałas za pomocą smartfonu.
Prowadzący: dr inż. Joanna Kopania