Wielokulturowa współpraca, praktyczne wyzwania i symulacje biznesowe w służbie edukacji przyszłości /Multicultural Collaboration, Practical Challenges, and Business Simulations in the Service of Education for the Future
23 czerwca 2025 roku w sali konferencyjnej w budynku B17 odbyła się uroczysta inauguracja Blended Intensive Programme (BIP) pod tytułem „Practical Solutions for Managing Challenges in Industry Through Simulations”, realizowanego na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej.
W wydarzeniu wzięli udział Dziekan Wydziału OiZ wraz z całym Kolegium dziekańskim, przedstawiciele Centrum Kształcenia PŁ, Centrum Języków PŁ, Biura ECIU w PŁ a także prowadzący BIP – przedstawiciele jednostek akademickich i firm partnerskich. Gospodarzem programu oraz osobą odpowiedzialną za jego realizację ze strony PŁ był Sebastian Bakalarczyk z Instytutu Zarządzania PŁ .
Program BIP jest częścią międzynarodowego przedsięwzięcia edukacyjnego Erasmus+ oraz konsorcjum ECIU we współpracy z Kaunas University of Technology (Litwa), Hamburg University of Technology (Niemcy), Universitad Autonoma de Barcelona (Hiszpania), University of Stavanger (Norwegia), University of Trento (Włochy).
W projekcie biorą udział również partnerzy spoza sektora szkolnictwa wyższego: firma REVAS - specjalizująca się w symulacjach biznesowych oraz JTI Polska – międzynarodowy koncern przemysłowy.
W ramach intensywnego tygodnia na kampusie Politechniki Łódzkiej, uczestnicy z różnych krajów – głównie studenci kierunków biznesowych zrzeszeni w sieci ECIU – podejmują wyzwania menedżerskie w realistycznym środowisku symulacyjnym. Ich zadaniem jest prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw i podejmowanie kluczowych decyzji menadżerskich.
Program, realizowany jest w formule hybrydowej (część zdalna i stacjonarna), zapewnia uczestnikom aż 9 punktów ECTS i obejmuje zajęcia z zakresu challenge-based learning (CBL), warsztaty, wizyty studyjne, spotkania z ekspertami z branży, a także wydarzenia kulturalne sprzyjające integracji i wymianie doświadczeń międzykulturowych.
– To nie tylko innowacyjna forma zdobywania wiedzy, ale przede wszystkim szansa na współpracę w zróżnicowanym kulturowo środowisku i zastosowanie teorii w praktyce – podkreślił podczas inauguracji Sebastian Bakalarczyk. Projekt doskonale wpisuje się w strategiczne kierunki rozwoju Politechniki Łódzkiej, wzmacniając umiędzynarodowienie kształcenia i promując nowoczesne metody dydaktyczne, które przygotowują studentów do skutecznego działania w dynamicznie zmieniającym się świecie przemysłu i technologii.
On June 23, 2025, a ceremonial inauguration of the Blended Intensive Programme (BIP) entitled “Practical Solutions for Managing Challenges in Industry Through Simulations” took place in the conference room of building B17 at the Faculty of Organization and Management of Lodz University of Technology.
The event was attended by the Dean of the Faculty of Organization and Management together with the entire Dean’s Board, representatives of the LUT Education Centre, the Language Centre of LUT, the ECIU Office at LUT, as well as the BIP facilitators – representatives of academic units and partner companies. The host of the programme and the person responsible for its implementation on behalf of LUT was Sebastian Bakalarczyk from the Institute of Management at LUT.
The BIP programme is part of the international Erasmus+ educational initiative and the ECIU consortium in cooperation with Kaunas University of Technology (Lithuania), Hamburg University of Technology (Germany), Universitat Autònoma de Barcelona (Spain), University of Stavanger (Norway), and University of Trento (Italy).
The project also involves partners from outside the higher education sector: REVAS – a company specializing in business simulations, and JTI Poland – an international industrial corporation.
During the intensive week on the campus of Lodz University of Technology, participants from various countries – mainly business students affiliated with the ECIU network – face managerial challenges in a realistic simulation environment. Their task is to run virtual enterprises and make key managerial decisions.
The programme, conducted in a blended format (both remote and on-site), awards participants with 9 ECTS credits and includes challenge-based learning (CBL) sessions, workshops, study visits, meetings with industry experts, as well as cultural events fostering integration and intercultural exchange.
“This is not only an innovative form of acquiring knowledge but above all an opportunity to collaborate in a culturally diverse environment and to apply theory in practice,” emphasized Sebastian Bakalarczyk during the inauguration. The project perfectly aligns with the strategic development directions of Lodz University of Technology, strengthening the internationalization of education and promoting modern teaching methods that prepare students for effective action in the dynamically changing world of industry and technology.