Chcesz dobrze sprzedawać nowe produkty technologiczne - wybierz nasz nowy kierunek: Marketing w przemyśle!
Marketing w przemyśle
Jednostka prowadząca kierunek:
Wydział Organizacji i Zarządzania
Stopień studiów:
I stopnia
Tryb studiów:
studia stacjonarne
Język wykładowy:
polski
Otrzymywany tytuł:
inżynier
Czas trwania studiów:
3,5 roku
Opis kierunku:
Jeżeli wśród Twoich planów na najbliższą przyszłość jest:
- kształcenie się na unikalnym w skali kraju (a nawet Europy) kierunku, łączącym umiejętności marketingowe z kompetencjami inżynierskimi,
- nabycie kompetencji do prowadzenia szerokich działań w zakresie marketingu w przestrzeni zarówno rzeczywistej, jak i wirtualnej,
- zdobycie wiedzy i umiejętności inżynierskich, pozwalających na zrozumienie funkcjonowania poszczególnych gałęzi przemysłu,
- rozwój umiejętności w zakresie najnowszych technologii wykorzystywanych w działaniach komunikacyjnych przedsiębiorstw (z uwzględnieniem narzędzi AI),
- doskonalenie swoich kompetencji w ramach wymiany z uczelniami zagranicznymi lub polskimi,
- zatrudnienie w dynamicznym środowisku najważniejszych przedsiębiorstw przemysłowych,
- przygotowanie do pełnienia różnorodnych funkcji, również na wysokich stanowiskach, związanych z promocją i komunikacją firmy,
to kierunek marketing w przemyśle jest idealnie dopasowany do Twoich potrzeb!
Podczas studiów duży nacisk kładziony jest na interdyscyplinarność kształcenia. Tylko tutaj odbędziesz semestr doskonalenia w jednostkach partnerskich, podczas którego to Ty decydujesz, jakie kompetencje i gdzie chcesz doskonalić! Zajęcia ćwiczeniowe i projektowe pozwolą Ci na wykorzystanie zdobytej wiedzy teoretycznej oraz nabycie umiejętności praktycznych. Zostaniesz specjalistą w zakresie kreowania działań marketingowych współczesnego przedsiębiorstwa z uwzględnieniem specyfiki różnych rodzajów przemysłu.
Będziesz nie tylko świetnym specem od marketingu, ale również prawdziwym inżynierem!!!
Specjalności:
- inżynieria elektryczna i elektroniczna,
- żywność funkcjonalna,
- marketing wzornictwa przemysłowego.
Co zyskujesz?:
- interdyscyplinarne wykształcenie, obejmujące zarówno zagadnienia z zakresu szeroko rozumianego marketingu, w tym badań rynku i analiz zachowań konsumentów, zarządzania marketingowego, kształtowania nowoczesnych strategii marketingowych oraz wykorzystania e-technologii w marketingu, jak i kompetencje inżynierskie ogólne oraz te, związane z wybraną branżą przemysłu,
- kwalifikacje do planowania i koordynacji strategii marketingowych w obszarze zarządzania marką, produktem, ceną i dystrybucją oraz komunikacją marketingową, planowania i realizacji założeń komunikacji z klientami, opracowywania planu kampanii w mediach, a także przygotowania materiałów promocyjnych i wsparcia sprzedaży, monitorowania i analizy rynku oraz prowadzenia działań związanych z kształtowaniem wizerunku firmy,
- aktualną wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu nowoczesnych narzędzi komunikacji (w tym social mediów i sztucznej inteligencji) i współczesnych trendów na rynku,
- umiejętności miękkie w zakresie budowania relacji, efektywnej pracy w zespołach, prowadzenia rozmów negocjacyjnych i inne,
- szeroko rozumiane kompetencje inżynierskie ogólne (dotyczące szerokiego przeglądu zagadnień techniki produkcji) oraz specyficzne dla konkretnego sektora (przemysł elektroniczny, spożywczy lub włókienniczy),
- semestr doskonalenia w jednostkach partnerskich, zarówno w uczelniach zagranicznych (program Erasmus), uczelniach polskich (program MOSTECH), jak i w innych wydziałach PŁ.
Praktyki i staże:
- Corning Optical Communications Polska Sp. z o.o.
- Hydro Extrusion Poland sp. z o.o.
- AWP Nordic Products Sp. z o.o.
- Browin Sp. z o.o. Sp. k.
- BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.
- Delia Cosmetics
- DELL Products
- DOZ Direct
- Flex
- Faurecia
- Hitachi Energy
- Infosys
- JTI (Japan Tobacco International)
- LUMILEDS Poland S.A.
- Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.
- MIRBUD S.A.
- MITMAR Sp. z o.o.
- Ceramika Paradyż Sp. z o.o.
- Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska Sp. z o.o.
- VEOLIA Energia Łódź S.A.
- Wielton S.A.
- i wiele innych.
Perspektywy zawodowe:
- specjalista ds. marketingu,
- specjalista ds. sprzedaży,
- menedżer marki,
- menedżer produktu,
- konsultant ds. reklamy,
- specjalista ds. public relations,
- menedżer ds. kluczowych klientów,
- copywriter,
- content manager,
- doradca klienta,
- specjalista ds. mediów społecznościowych,
- analityk rynku.