Profesor Magdalena Grębosz-Krawczyk z Zakładu Marketingu wzięła udział w badaniach zleconych przez Komisję Europejską

Data dodania
Kategorie

..

Image

Pani Profesor Magdalena Grębosz-Krawczyk z Zakładu Marketingu wzięła udział w badaniach zleconych przez Komisję Europejską. Badania dotyczyły oceny etykiet energetycznych modułów fotowoltaicznych.

Badanie skupiało się na trzech głównych aspektach:

  • Identyfikacji czynników wpływających na wybory konsumentów przy zakupie modułów PV.
  • Ocenie zrozumienia etykiet energetycznych przez konsumentów i instalatorów.
  • Weryfikacji reakcji na nowe projekty etykiet energetycznych.

Projekt zrealizowano w międzynarodowym zespole, wspólnie z naukowcami z London School of Economics oraz przedstawicielami firm badawczych Open Evidence oraz Schlesinger Group Spain. Badania jakościowe przeprowadzono wśród konsumentów i instalatorów w Hiszpanii, Polsce i Estonii, a badania ankietowe wśród potencjalnych użytkowników paneli w sześciu krajach europejskich.

Wyniki badań mają posłużyć Dyrekcji Generalnej ds. Rynku Wewnętrznego, Przemysłu, Przedsiębiorczości i MŚP do opracowania nowych wytycznych dotyczących etykiet na modułach fotowoltaicznych, co może mieć istotne znaczenie dla rozwoju sektora energii odnawialnej.

Strona dziala - zabbix