..
Pani Profesor Magdalena Grębosz-Krawczyk z Zakładu Marketingu wzięła udział w badaniach zleconych przez Komisję Europejską. Badania dotyczyły oceny etykiet energetycznych modułów fotowoltaicznych.
Badanie skupiało się na trzech głównych aspektach:
- Identyfikacji czynników wpływających na wybory konsumentów przy zakupie modułów PV.
- Ocenie zrozumienia etykiet energetycznych przez konsumentów i instalatorów.
- Weryfikacji reakcji na nowe projekty etykiet energetycznych.
Projekt zrealizowano w międzynarodowym zespole, wspólnie z naukowcami z London School of Economics oraz przedstawicielami firm badawczych Open Evidence oraz Schlesinger Group Spain. Badania jakościowe przeprowadzono wśród konsumentów i instalatorów w Hiszpanii, Polsce i Estonii, a badania ankietowe wśród potencjalnych użytkowników paneli w sześciu krajach europejskich.
Wyniki badań mają posłużyć Dyrekcji Generalnej ds. Rynku Wewnętrznego, Przemysłu, Przedsiębiorczości i MŚP do opracowania nowych wytycznych dotyczących etykiet na modułach fotowoltaicznych, co może mieć istotne znaczenie dla rozwoju sektora energii odnawialnej.