Wielokulturowa współpraca, praktyczne wyzwania i symulacje biznesowe w służbie edukacji przyszłości
23 czerwca 2025 roku w sali konferencyjnej w budynku B17 odbyła się uroczysta inauguracja Blended Intensive Programme (BIP) pod tytułem „Practical Solutions for Managing Challenges in Industry Through Simulations”, realizowanego na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej.
W wydarzeniu wzięli udział Dziekan Wydziału OiZ wraz z całym Kolegium dziekańskim, przedstawiciele Centrum Kształcenia PŁ, Centrum Języków PŁ, Biura ECIU w PŁ a także prowadzący BIP – przedstawiciele jednostek akademickich i firm partnerskich. Gospodarzem programu oraz osobą odpowiedzialną za jego realizację ze strony PŁ był Sebastian Bakalarczyk z Instytutu Zarządzania PŁ .
Program BIP jest częścią międzynarodowego przedsięwzięcia edukacyjnego Erasmus+ oraz konsorcjum ECIU we współpracy z Kaunas University of Technology (Litwa), Hamburg University of Technology (Niemcy), Universitad Autonoma de Barcelona (Hiszpania), University of Stavanger (Norwegia), University of Trento (Włochy).
W projekcie biorą udział również partnerzy spoza sektora szkolnictwa wyższego: firma REVAS - specjalizująca się w symulacjach biznesowych oraz JTI Polska – międzynarodowy koncern przemysłowy.
W ramach intensywnego tygodnia na kampusie Politechniki Łódzkiej, uczestnicy z różnych krajów – głównie studenci kierunków biznesowych zrzeszeni w sieci ECIU – podejmują wyzwania menedżerskie w realistycznym środowisku symulacyjnym. Ich zadaniem jest prowadzenie wirtualnych przedsiębiorstw i podejmowanie kluczowych decyzji menadżerskich.
Program, realizowany jest w formule hybrydowej (część zdalna i stacjonarna), zapewnia uczestnikom aż 9 punktów ECTS i obejmuje zajęcia z zakresu challenge-based learning (CBL), warsztaty, wizyty studyjne, spotkania z ekspertami z branży, a także wydarzenia kulturalne sprzyjające integracji i wymianie doświadczeń międzykulturowych.
– To nie tylko innowacyjna forma zdobywania wiedzy, ale przede wszystkim szansa na współpracę w zróżnicowanym kulturowo środowisku i zastosowanie teorii w praktyce – podkreślił podczas inauguracji Sebastian Bakalarczyk. Projekt doskonale wpisuje się w strategiczne kierunki rozwoju Politechniki Łódzkiej, wzmacniając umiędzynarodowienie kształcenia i promując nowoczesne metody dydaktyczne, które przygotowują studentów do skutecznego działania w dynamicznie zmieniającym się świecie przemysłu i technologii.