FAQ

PRACOWNICY WYDZIAŁU ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA ODPOWIADAJĄ STUDENTOM
Odpowiedzi na niektóre pytania wynikają wprost z Regulaminu Studiów w Politechnice Łódzkiej. Te, które przeczytasz poniżej zostały przygotowane na podstawie dokumentu obowiązującego od 1 października 2019 roku.
Zakładka STUDENCI > DZIEKANAT.
Szczegóły dostępne pod adresem https://edu.p.lodz.pl/mod/page/view.php?id=7724
Nie
Nie, podanie można zostawić w godzinach pracy dziekanatu, wrzucić do skrzynki, która znajduje się w dziekanacie lub przesłać pocztą do Dziekanatu.
Maksymalny czas oczekiwania wynosi dwa tygodnie. Po zaopiniowaniu podania przez prodziekana ds. studenckich zostaniesz poinformowany telefonicznie lub e-mailem o konieczności zgłoszenia się do dziekanatu w celu potwierdzenia zapoznania się z decyzją.
Zakładka STUDENCI > PODANIA I AKTY PRAWNE > FORMULARZE DO POBRANIA.
Jeśli nie ma formularza dedykowanego Twojej sprawie wypełnij formularz o nazwie wolne, który pobierzesz z WebDziekanatu.
Nie
Należy złożyć wniosek o wystawienie duplikatu legitymacji. Do wniosku należy dołączyć:
– potwierdzenie wpłaty za wydanie duplikatu w kwocie 33 zł. Opłatę należy wnieść na swoje indywidualne konto studenta;
– w przypadku zgubienia legitymacji należy zamieścić ogłoszenie w gazecie. Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie w formie faktury lub wycinka z gazety;
– w przypadku kradzieży należy dołączyć zaświadczenie z komisariatu
Czas oczekiwania na nową legitymację wynosi do dwóch tygodni.
Zaświadczenia wydawane są od ręki zainteresowanym studentom lub osobom upoważnionym przez studentów.
Należy telefonicznie lub e-mailem poprosić o przygotowanie dokumentu, ponieważ wymaga podpisu prodziekana ds. studenckich. Kiedy dokument będzie gotowy do odbioru zostaniesz o tym fakcie poinformowany.
Łączna liczba zmian terminu złożenia pracy dyplomowej jest ograniczona do dwóch. Opłata jest naliczana według stopnia zaawansowania pracy, który na wniosku studenta o powtarzanie semestru dyplomowego, wskazuje promotor pracy dyplomowej.
Podanie złożone bez opinii promotora będzie skutkowało decyzją odmowną.
Na Wydziale Organizacji i Zarządzania dla wszystkich studentów na studiach niestacjonarnych opłata za semestr jest podzielona na cztery równe raty.
W tym miejscu znajdziesz więcej informacji dot. zaliczenia praktyk studenckich LINK
Studentów i doktorantów Politechniki Łódzkiej, którzy ukończyli 26 rok życia i nie podlegają obowiązkowi ubezpieczenia z innego tytułu(np.: praca, działalność gospodarcza, renta, status członka rodziny zgłoszonego do ubezpieczenia głównej osoby ubezpieczonej) do ubezpieczenia zdrowotnego – na ich pisemny wniosek – zgłasza uczelnia i odprowadza za nich składkę na ubezpieczenie zdrowotne.
W pierwszej kolejności należy zgłosić się do dziekanatu w celu uzyskania potwierdzenia statusu studenta z wypełnionym dokumentem o nazwie druk ZZA (zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego/zgłoszenie zmiany danych), który można znaleźć na stronie Politechniki Łódzkiej pod adresem https://www.p.lodz.pl/pl/ubezpieczenie-zdrowotne
Wyłącznie za pisemną zgodą właściwych prodziekanów ds. studenckich. O przeniesienie może ubiegać się student, który uzyskał rejestrację na co najmniej drugi rok studiów pod warunkiem wypełnienia wszystkich obowiązków wynikających z przepisów obowiązujących w uczelni. Wniosek o przeniesienie student składa najpóźniej w ciągu 7 dni od rozpoczęcia semestru.
Należy złożyć pisemny wniosek o uznanie przedmiotowych efektów uczenia się z danego przedmiotu do prodziekana ds. studenckich w terminie 30 dni od rozpoczęcia semestru.
W tym celu należy pobrać z WebDziekanatu formularz o nazwie wolne, załączyć do niego potwierdzenie uzyskanych wcześniej ocen oraz kartę przedmiotu. Z tym pakietem należy udać się do osoby, która prowadzi obecnie zajęcia lub do kierownika przedmiotu i poprosić o pisemną opinię czy można uznać osiągnięte wcześniej efekty i na ich podstawie zaliczyć przedmiot. Zaopiniowane podanie należy złożyć do dziekanatu osobiście, wrzucić do skrzynki w dziekanacie lub przesłać pocztą. Pozytywnie rozpatrzone podanie zwalnia z uczestnictwa w zajęciach i zaliczeniach z danego przedmiotu.
W pierwszej kolejności należy zwrócić się do bezpośredniego przełożonego nauczyciela/promotora, np. kierownika katedry, w której jest zatrudniony. Jeśli to nie pomoże skontaktuj się z opiekunem roku lub prodziekanem ds. studenckich.
W szczególności student, który ma problemy zdrowotne, studiuje na wielu kierunkach/uczelniach lub reprezentuje uczelnie we współzawodnictwie sportowym minimum na szczeblu krajowym.
Sprawdź w zakładce STUDENCI > PODANIA I AKTY PRAWNE > AKTY PRAWNE > Regulamin Indywidualnego Programu Studiów, który obowiązuje od 11.02.2020 r.
Tak, jeśli znajdziesz osobę, która się z Tobą zamieni. Zgłoś to jak najszybciej do dziekanatu.
Informujemy, że w roku akademickim 2021/2022 ze względu na mieszaną formę realizacji zajęć zmiany w grupach są niemożliwe.
Wybór przedmiotów obieralnych oraz specjalności odbywać się będzie na semestrze wcześniejszym, w drodze głosowania wszystkich studentów roku. Poprzez platformę WIKAMP, będziesz mógł dokonać wyboru przedmiotu/specjalności w pierwszym i drugim priorytecie. Uruchomienie przedmiotu/specjalności nastąpi w drodze decyzji Prodziekana ds. kształcenia na podstawie największej liczby zgłoszeń na przedmiot/specjalność.
Tylko za zgodą prodziekana ds. studenckich udzieloną na pisemny wniosek studenta złożony przed rozpoczęciem zajęć.
Zakładka STUDENCI > NIEZBĘDNIK STUDENTA > LICENCJONOWANE OPROGRAMOWANIE
Tak, jeśli badania lekarskie z pracy/ z innej uczelni zawierają czynniki szkodliwe znajdujące się na skierowaniu na badania lekarskie wystawione na Wydziale OiZ. W takim przypadku należy do dziekanatu dostarczyć ksero tych badań.