Skład osobowy Rady
Przewodnicząca Rady: dr hab. inż. Katarzyna Szymańska
Członkowie:
- dr hab. Anna Adamik, profesor uczelni
- dr inż. Paweł Morawski
- dr inż. Dagna Siuda
- dr inż. Joanna Kopania
- dr inż. Tomasz Jasiński
- dr inż. Iwona Wilk
- dr Szymon Wierzbiński
- dr inż. Paweł Pietras
- Wiktoria Godlewska (studentka)
Posiedzenia RKS – terminarz (link)
Rady Kierunku Studiów funkcjonują na mocy § 20 Statutu Politechniki Łódzkiej (Uchwała Nr 88/2019 Senatu PŁ) oraz Zarządzenia Nr 31/2024 Rektora PŁ.
Zadania Rady Kierunku Studiów
1. Do zadań Rady Kierunku Studiów należy:
1) analiza trendów i potrzeb w zakresie kształcenia na danym kierunku studiów;
2) przygotowanie i doskonalenie koncepcji kierunku studiów;
3) współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym, w szczególności uzyskiwanie opinii interesariuszy zewnętrznych na temat programu studiów oraz poziomu przygotowania zawodowego absolwentów;
4) opracowanie projektu programu studiów dla danego kierunku studiów oraz sprawowanie nadzoru merytorycznego nad realizacją programu studiów;
5) opiniowanie projektów programów studiów podyplomowych przypisanych do danego kierunku studiów;
6) współpraca z kierownikami jednostek organizujących lub współrealizujących kształcenie na danym kierunku studiów w zakresie organizacji i doskonalenia programów studiów;
7) współpraca z Radą IFE w zakresie opracowywania projektu programu studiów dla kierunku realizowanego w ramach IFE oraz przestrzeganie zapisów uchwał podjętych przez Radę IFE;
8) analiza danych dotyczących kształcenia na danym kierunku studiów obejmująca:
a) badanie zgodności merytorycznej treści kart przedmiotów/sylabusów z programem studiów, w szczególności w zakresie:
- osiągania przez studentów zakładanych efektów uczenia się (wraz z metodami weryfikacji, kryteriami oceny oraz sposobem ustalania ocen końcowych),
- właściwego zbilansowania pracy studenta względem punktów ECTS,
- wymagań stawianych studentom (wymagania wstępne, terminy i formy zaliczeń/egzaminów),
b) wyniki rekrutacji, w tym profil kandydatów,
c) wyniki ankietyzacji i hospitacji,
d) badania losów absolwentów, we współpracy z Biurem Karier,
e) realizację studenckich praktyk zawodowych,
f) obsadę zajęć pod kątem przygotowania merytorycznego kadry prowadzącej zajęcia (w tym rozwój kompetencji dydaktycznych),
g) infrastrukturę wykorzystywaną w procesie kształcenia;
9) nadzór merytoryczny nad procesem dyplomowania (w tym opiniowanie kandydatów na promotorów oraz tematów i zakresów prac dyplomowych);
10) nadzór merytoryczny nad egzaminem kompetencyjnym (w tym zatwierdzanie zestawów egzaminacyjnych);
11) promowanie nowych/aktywnych metod kształcenia i zachęcanie do ich wykorzystywania w procesie dydaktycznym;
12) wprowadzanie zmian i modyfikacji w programach studiów, mających na celu poprawę jakości kształcenia lub wyeliminowanie nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych analiz;
13) udział w postępowaniach w sprawie potwierdzania efektów uczenia się;
14) opiniowanie wniosków w sprawie nostryfikacji dyplomów;
15) przygotowanie do zatwierdzenia prorektorowi właściwemu do spraw kształcenia corocznego raportu jakości kształcenia dla kierunku studiów;
16) przygotowywanie raportów na potrzeby akredytacji;
17) przygotowanie informacji na potrzeby rekrutacji i promocji;
18) rozwój internacjonalizacji kształcenia.