Rada Kierunków Studiów: Business Studies, Master of Business Studies

Skład osobowy Rady

Przewodnicząca Rady: dr hab. inż. Katarzyna Szymańska

Członkowie: 

Posiedzenia RKS  – terminarz (link) 


Rady Kierunku Studiów funkcjonują na mocy § 20 Statutu Politechniki Łódzkiej (Uchwała Nr 88/2019 Senatu PŁ) oraz Zarządzenia Nr 31/2024 Rektora PŁ. 

Zadania Rady Kierunku Studiów

1.    Do zadań Rady Kierunku Studiów należy:
1)    analiza trendów i potrzeb w zakresie kształcenia na danym kierunku studiów;
2)    przygotowanie i doskonalenie koncepcji kierunku studiów;
3)    współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym, w szczególności uzyskiwanie opinii interesariuszy zewnętrznych na temat programu studiów oraz poziomu przygotowania zawodowego absolwentów;
4)    opracowanie projektu programu studiów dla danego kierunku studiów oraz sprawowanie nadzoru merytorycznego nad realizacją programu studiów;
5)    opiniowanie projektów programów studiów podyplomowych przypisanych do danego kierunku studiów;
6)    współpraca z kierownikami jednostek organizujących lub współrealizujących kształcenie na danym kierunku studiów w zakresie organizacji i doskonalenia programów studiów;
7)    współpraca z Radą IFE w zakresie opracowywania projektu programu studiów dla kierunku realizowanego w ramach IFE oraz przestrzeganie zapisów uchwał podjętych przez Radę IFE;
8)    analiza danych dotyczących kształcenia na danym kierunku studiów obejmująca:
a)    badanie zgodności merytorycznej treści kart przedmiotów/sylabusów z programem studiów, w szczególności w zakresie:
-      osiągania przez studentów zakładanych efektów uczenia się (wraz z metodami weryfikacji, kryteriami oceny oraz sposobem ustalania ocen końcowych),
-      właściwego zbilansowania pracy studenta względem punktów ECTS,
-      wymagań stawianych studentom (wymagania wstępne, terminy i formy zaliczeń/egzaminów),
b)    wyniki rekrutacji, w tym profil kandydatów,
c)    wyniki ankietyzacji i hospitacji,
d)    badania losów absolwentów, we współpracy z Biurem Karier,
e)    realizację studenckich praktyk zawodowych,
f)    obsadę zajęć pod kątem przygotowania merytorycznego kadry prowadzącej zajęcia (w tym rozwój kompetencji dydaktycznych),
g)    infrastrukturę wykorzystywaną w procesie kształcenia;
9)    nadzór merytoryczny nad procesem dyplomowania (w tym opiniowanie kandydatów na promotorów oraz tematów i zakresów prac dyplomowych);
10)  nadzór merytoryczny nad egzaminem kompetencyjnym (w tym zatwierdzanie zestawów egzaminacyjnych);
11)  promowanie nowych/aktywnych metod kształcenia i zachęcanie do ich wykorzystywania w procesie dydaktycznym;
12)  wprowadzanie zmian i modyfikacji w programach studiów, mających na celu poprawę jakości kształcenia lub wyeliminowanie nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych analiz;
13)  udział w postępowaniach w sprawie potwierdzania efektów uczenia się;
14)  opiniowanie wniosków w sprawie nostryfikacji dyplomów;
15)  przygotowanie do zatwierdzenia prorektorowi właściwemu do spraw kształcenia corocznego raportu jakości kształcenia dla kierunku studiów;
16)  przygotowywanie raportów na potrzeby akredytacji;
17)  przygotowanie informacji na potrzeby rekrutacji i promocji;
18)  rozwój internacjonalizacji kształcenia.

Strona dziala - zabbix